Fire

    2011-02-22 / 20:35:02 Publicerat i Zilla & jag  
Idag har jag fått uppleva att en dammsugare faktiskt kan börja brinna.

Dammsög lite, o så stängs den av, första tanken var "ah, jag drog ur sladden" Vänder mig om och ser att den sitter kvar i väggen, och tar en snabb blick mot dammsugaren och ser att det ryker litegrann. Tänkte att ja men det är väl bara att den blitt överhettad, så det slutar väl ryka snart o så är vi utan dammsugare helt enkelt.
Men så fel jag hade. Det kom mer och mer rök. Och till sist ser jag ju att det blir en hemsk lukt. Paniken bara växer.
Jag skyndar mig och ställer ut dammsugaren och så ser jag hur den fattar eld. Paniken växte verkligen, bara skakade i hela kroppen. Ringer L och hör med henne vad jag kan göra. Vi kommer fram till att elektronik ska man inte vattna. Så jag försöker ringa 112. Men det gick inge vidare alls. Det blev 1125, 115 ett antal gånger innan jag lyckades få rätt. Helt skakis var jag.
Ja det var visst bara å hälla på vatten! Bara sladden inte var i uttaget såklart.

Ne, dagens stora händelse. Jag köpte godis till mig själv för att jag tyckte så synd om mig som fick vara med om det dära. Huvaligen!

Morgondagen skall jag ha det mycket roligare.
Träna med Linnéa, dejta Sabine och ha en träff med min brukare på kvällen. Tummen upp!
Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jo men precis man blir ju de :D sen behöver man inte tänka på att man ska träna efter jobbet/skolan för man har ju redan tränat :p hehe

2011-02-22 @ 21:08:44
URL: http://linneareher.blogg.se/
Postat av: Linda

men gisses :-S

tur att godis sitter rätt vid sådant tillfälle ;-))

2011-02-22 @ 22:43:08
Postat av: TinA

Hoho gud, jag kan förstå paniken! :S Det positiva är att du fick två nya erfarenheter på köpet: Dammsugare kan brinna och Det går att hälla vatten sålänge kontakten inte är i uttaget :P :)

Tur att ingen större olycka skedde!

2011-02-23 @ 06:51:29
URL: http://egoism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0