Politik

    2010-09-19 / 21:54:45 Publicerat i Zilla & jag  
Just nu sitter jag med datorn i soffan och följer valvakan på fyran. (hatar reklamen, men men)

Jag hade tidigare bestämt mig för att rösta på vänsterpartiet. Men väl där med lapparna och kuverten framför mig valde jag att rösta på Socialdemokraterna. Och anledningen är enkel, jag vill inte ha Moderaterna i fyra år till, och vänsterpartiet brukar inte komma så högt upp i procenten, men det gör däremot Sossarna. Så därför blev det så.

För mig så står moderaterna för de rika. Vi medelmåttor (arbetslösa, låginkomsttagare, mamma/pappalediga) glöms bort känns det som. Och jag har inte upplevt ngt som varit bra när moderaterna haft sina fyra år.
Sossarna tror jag på!

Det är spännande och jag håller tummar & tår att sossarna vinner!!!!!!!
Kommentarer
Postat av: Elin - Design&Makeup

Så länge du röstar på de rödgröna så spelar det ingen roll om du röstar på V eller S, det är ju ändå den som har mest röster av de rödgröna som vinner (dvs Socialdemokraterna). Dock tror jag tyvärr de blåa kommer vinna.

2010-09-19 @ 22:35:10
URL: http://www.designandmakeup.se
Postat av: Hanna K

Håller helt med Malin! Synd bara att det inte räckte ända fram, men du får ändå inte se det som att din röst inte var till nån hjälp.

Det är ju inte BARA skit med moderaterna och alliansen, vissa grejer är bra, men det känns som om de förstör så mycket som behövs med alla privatiseringar osv.

Jaja, vi får se hur det blir...

Kram!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0