Vägen till idag

    2010-10-20 / 12:26:27 Publicerat i Zilla & jag  
Det har verkligen tagit tid för mig att nå till detta mål. Körkort
Började i december förra året, 2009. Livrädd för bilen i sig. För mig var bilen ett stort monster och monstret styrde mig inte tvärtom.
Jag hade aldrig möjligheten att köra privat, mer än kanske en-två gånger i månaden då mor & Stig bor i Sundsvall. Så största delen har jag gjort på Stenstans trafikskola.
Var jättedålig att köra på teorin, då jag inte heller såg nåt slut och var på väg att ge upp iaf minst en tio gånger.
Men Magnus, min körlärare, han lyckades få upp mitt självförtroende och han fick mig att inse att jag inte ska ge upp, jag ska fixa det här. TUSEN TACK Magnus!

I somras hade jag ett uppehåll på minst en månad med körningen. Men direkt jag var tillbaka i augusti och körde så bokade vi tid för halkbanan.
Och den var jag ju ÄCKLIGT nervös för. Men jag fixade det. Det var kanonroligt å få köra själv där.

Förra onsdagen hade jag teoriprovet, och jag fick 52 rätt. Alltså väldigt precis.
Jag tordes inte ens trycka på "avsluta provet" var så rädd för ett misslyckande. Men så råkade jag trycka där iaf av misstag. Ordet "godkänd" såg jag, och jag blev tvungen å blinka ett par gånger för att se om jag verkligen såg rätt.
Jajemen, världens största flin och jag gick fram och hämtade mitt papper.

Och idag, den stora dagen.... Uppkörningen
Körde en enkel innan själva uppkörningen, var så försiktig så Magnus fick säga åt mig, öka farten. Haha
Men jag var nervös som fan.
Träffar han jag körde upp med på vägverket, fixar med lite papper och han förklarar hur allt går till som..
Lugnet finns inte alls hos mig. Uppe i varv och fruktansvärt nervös.

Började med att kolla däcken så dom såg okej ut. Sen satte jag mig i bilen och fick köra iväg.
Vi körde först upp mot högslätten, och på en gata fick jag backa i hörn. Sen fick jag köra E4 norr och mot Viksjö och tillbaks till stan!
Väl framme vid vägverket och bilen är parkerad säger karln jag kört med "Jaha, men nu har du körkort"
Jag fattar inte att det är sant och svarar "Va? Allvarligt?"
Ett ja får jag som svar och jag säger "Ne, nu börjar jag gråta"
Så, då åkte vi till Stenstan och jag sprang in och berättade för Lena och sen gick jag till Anna å berättade och även Steph fick veta då hon var där.
Sen gick jag raka vägen till Håkans jobb och hämtade bilen.
Herregud, bilen är SUPERSKÖN att köra med. Lätt liksom!

Åh, jag vet inte alls vad jag känner!
Jag är lycklig, tror jag. Det känns overkligt!!!!!

TUSEN TACK MAGNUS, LENA, JONAS på Stenstan!
Kommentarer
Postat av: Helena

Vad skönt, STORT GRATTIS Malin!

2010-10-20 @ 13:54:30
URL: http://hewi.bloggplatsen.se
Postat av: Mamma

GRATTIS, GRATTIS.. Du är jätte duktig och man kan om man vill det vet du och du har lyckats med detta mål åxå. Det är bara hoppa på nästa. Man skall vara envis inte ge med sej så lätt. GRATTIS än en gång. Jag älskar dej min dotter.

2010-10-20 @ 14:05:38
Postat av: Mikaela, hockeyspelaren och lilla Aimee

Hahaha ja så kan det gå när man inte kollar vart man går! ;)

2010-10-20 @ 14:14:44
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Sara <3

STOOOOORT GRATTIS GUMMAN!! massa kramar och gows!!! <3<3<3

2010-10-20 @ 19:19:27
Postat av: Tessy

Haha shit, det hade kunnat vara jag som skrev det där för det lät EXAKT som min uppkörning! Att man kommer till vägverket och snackar om hur det går till osv, sen fick jag kolla däcken och sen köra iväg, inte riktigt upp mot högslätten men åt det hållet iaf. Sen backa runt ett gathörn, och sen E4:an norrut och tillbaks till stan, sen när jag hade parkerat sa han att jag hade klarat det och jag ba "VA?" haha, låter likt va?



Var så sjukt nervös innan så jag vet fan inte om jag hade kunnat göra om uppkörningen om jag inte klarat det, sådär nervös har jag aldrig någonsin varit förut, usch...



grattis igen iaf!!! ;D

2010-10-20 @ 22:06:40
Postat av: Madde,Ina&Rozz

Fan vad skönt! Har själv inte riktigt bestämt mig för när jag ska boka min nästa uppkörning, men jag måste. Har ju gjort en deal med Dan att jag ska ha det innan jul :)

Är så stolt över dig vännen och visste att du skulle klara den på första försöket ;)

Grattis kramar!!

2010-10-20 @ 22:32:01
URL: http://fashioningold.webblogg.se/
Postat av: Tessy

haha men shiiit, såg nu att jag gjorde min uppkörning den 18:e oktober så det var ju nästan på samma dag också ;D läskigt!

2010-10-21 @ 22:06:46
URL: http://www.theresekarin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0