Time after time

    2010-03-08 / 19:55:48 Publicerat i Zilla & jag  
Nu har vi bestämt oss för att säga upp lägenheten här, vi har ingen lägenhet klar eller så. Men det känns bäst, för att slippa dubbelhyra. Vi håller tummarna för att tvåan på 72 kvadrat, som vi skall kika på, (område = fortfarande en hemlighet) att den är fin och bra. Vi skall ändå finna något boende som är större och som vi kan bo i länge.
Nu kanske några reagerar... Men så här är det....

2006 flyttade jag till min allra, allra första egna lägenhet. (tidigare har jag bott med Mr X och hos pappa)
Det var en jättemysig tvåa på fastlandet. Men jag var ju kär, och vi (jag & H) bestämde oss för att flytta ihop. Sagt och gjort. 2007 hittade vi en lägenhet precis vid centrum, en stoor tvåa på mer än 60 kvadrat. Lägenheten i sig var det inget större fel i, men det kändes inte hemma samt vi hade en granne ovanför oss som hade fester varje helg och ända tills klockan slog 04,00-05,00. Vi var inte direkt ute efter en ny lägenhet.
Men satt ändå och kikade på blocket och såg att min kamrat Frida hade ute sin skitläckra tvåa på brännan.
Hon skulle hyra ut i andra hand, och det passade oss bra. Så vi slog till.  Flyttade dit 2008.
Vi visste att det var tidbegränsat. Men gud så jag trivdes där.

Men så kom våren och Frida var på väg att flytta hem. Så vi panikletade en lägenhet, och kikade på denna som vi bor i nu, visste att den var lite väl liten, dessutom centralt... Men kände att jaa, här kan vi bo tills vi hittar det perfekta boendet...
Och så var det tänkt också, men nu fungerar det inte längre... Zilla behöver vara trygg, det är Zilla jag tänker på först och främst. Hon ska må bra. Så vi håller tummarna att vi hittar någon bra lägenhet som faktiskt är bra i storleken och fin invändigt...

Och med detta ville jag ha sagt, att nu jävlar ska jag få ordning och reda i förrådet. Med kartongerna osv. Har ju rensat och fixat där flera gånger men aldrig gjort det ordentligt, riktigt ordentligt.
Nu skall det skrivas på kartongerna exakt vad de innehåller och de skall inte heller fyllas till hälften, utan nu skall de vara ordentligt... =)

Tack å hej!
Kommentarer
Postat av: Louise

Vi håller också tummanrna här hemma för att ni får lägenheten;)



Men hörru vilken fin blogg!:)

2010-03-08 @ 23:04:39
URL: http://hundfart.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0