Ice Age

    2010-02-22 / 22:14:32 Publicerat i Zilla & jag  
Då ska vi se här....
Trots min magsmärta, har jag hunnit med en hel del idag.
Vi for iväg å fixade en sak i pappas lägenhet, efter det for vi å veckohandlade. Alltså har vi även planerat veckans mat.
Direkt vi kom hem satte jag igång å städade... Dammsög, torkade golven, vattnade mina stackars blommor, bytte sängkläder, osv osv...

Sen har jag slöat lite, myst lite.
Gosat med Zillen såklart...

Här på kvällskvisten så ropar Håkan å vill att jag ska komma in å kolla på en lägenhet han vart sugen på.
Ganska förvånad blev jag att han tog tag i den saken själv.
Det fungerar inte att bo här, Zillen är uppstressad varje dag, pga gymmet nere. Det kan absolut inte vara bra för henne. Å jag vet inte hur man ska göra för att lugna ner henne. Man ska ju inte "trösta" så jag kan inte mer än säga " äh, det är bara dom där nere, du behöver inte bry dig Zilla" Men det är inte så lätt... Hon har blivit uppstressad av att dom öppnar ytterdörren därute också... Så det är dax. Vi behöver komma till ett ställe där hon kan vara trygg, lugn och slippa vara rädd.
Denna lägenhet Håkan var sugen på, tror jag på. Fullt ut. Vart det är behöver ni inte veta.. Mer än att det är granne med underbara Maria. Det finns inglasad balkong samt klädkammare. Samt att det finns bra promenadsträckor där. Håkan skall ringa imorgon å se om vi kan kolla på den o sådär.
Men nu är vi iallafall på lägenhetsjakt. =) De få krav vi har är att den skall vara större än den vi har idag, den får inte vara för centralt, det ska vara nära och bra å kunna gå bra sträckor med Zillen och det måste finnas balkong/uteplats. Ja, ett riktigt kök också för den delen.
Å tidigast inflyttning 1 juni. Så vi hinner säga upp den här. Dubbelhyror vägrar jag!

Näe, nu skall jag stänga ner här å sen lägga mig i en nybäddad säng!
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Maria

Jaaaa!! :-) Bli granne med mig.. Woho!

2010-02-23 @ 08:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0