Dagens möte!

    2010-04-15 / 12:08:33 Publicerat i Zilla & jag  
Stödgrupp för oss med tvångsbeteende.
Mötet hölls på www.facebook.com.


A: Hej, jag heter Anna... och jag har tvångsbeteende
- HEJ ANNA!
M: Hej, jag heter Malin... och jag har tvångsbeteende.
- HEJ MALIN!

- Lider din omgivning av dina tvångstankar?
M: aa, min sambo och du!!!!! Jag vet inte vad jag ska göra...... Jag behöver all hjälp jag kan få!

A:
jag lider bara om någon vägrar rätta till det som är fel ;p Jag behöver nog all hjälp också... tvångsbeteende som kan tas som pedanteri, usch!

- Vill du berätta din historia när du upptäckte detta problem?

A:
Ja... Det var en gång, för 15 år sedan. En kväll när jag lagt mig i sängen för att sova. Och upptäckte att lakanet var knövligt och låg snett... Jag kunde inte somna på flera timmar förrän jag blivit så frustrerad och fixat till det. Med tiden blev det bara värre...

- Så du har levt med detta så länge? När insåg du att du faktiskt behövde ta tag i detta problem?

A: Ja. För kanske 7 år sedan, när det blev så allvarligt att ett gruskorn i sängen gav mig psykiskt smärta. Tack för att du lyssnade, vill du berätta din historia nu?

M: Jag såg på den här prinsessan på ärten när jag var liten, och efter det började jag känna av allt möjligt i sängen. Minsta lilla korn och jag hade ont i ryggen. Det blir mer och mer allvarligt, är inte själva madrassen rätt, då känner jag det. Jag måste ha sånt här lakan som man drar på för att det ska vara bra, men fortfarande känns det när det är lite sand eller minsta oreda. Det plågar mig!

A:
Åhå... Jag förstår precis hur du känner dig, jag lever mig med i ditt lidande. Men! Vi är med i den här gruppen för att kunna bli av med våra plågor, eller åtminstone kunna tona ner dem och lära oss att leva med sand & sneda lakan/madrasser. *Styrke kram*

M: Ja precis. Lära oss att leva med det här. Det är nog en lång väg, men vi ska fixa det!. *styrkekram tillbaka*
Är det dax för bönen nu?

A:
Japp! Kärlek bruden, KÄRLEK! ♥
Bönen:
Jag är medveten och erkänner mina problem, men trots detta möter jag varje dag problemet och kämpar emot. Varje dag är en kamp, men efter varje slagsmål reser jag mig ur gropen starkare än någonsin.
Imorgon kommer en ny dag, en ljusare dag som jag planerar att använda all min kraft till att röja plågorna ur världen.
Jag är inte ensam, men det är upp till mig och min vilja om jag vill bli av med detta tvångsbeteende. Jag är ärlig och står för detta. Jag stöttar alla andra som står i samma situation.... Visa mer

AMEN!


M:
AMEN....

Tack för idag, vi ses nästa vecka igen!

A: May the force be with you...

 

Kommentarer
Postat av: linda & azi

åhja, vad tråkigt :( visar hon smärta? ... vad tänker ni göra istället med henne?

2010-04-15 @ 15:57:28
URL: http://astirazalea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0