Kyckling med bacon - Recept

    2009-05-09 / 10:38:56 Publicerat i Zilla & jag  

Cirka 4 portioner


1 kg kycklingfilé

3 förpackningar Bacon

Ost efter smak. (ex gorgonzola, stark riven ost)

5-7 dl grädde

2 msk soja

kycklingfond

lite peppar


1. Skär kycklingfiléerna i 2-3 avlånga delar och rulla bacon runt.

2. Stek med smör i stekpanna

3. Smörj en ugnsform och lägg i kycklingen.

4. Vispa samman osten, grädden, fond och soja. Peppra efter smak.

5. Slå över detta och in i ugnen på 200 grader i ca 35-45 minuter


Gott med pressad potatis och en god sallad till.

Kommentarer
Postat av: Anna

kanske jag skall testa det då =) mitt hår är ju liksom torrt även om jag inte färgar det, kanske borde gå över till att tvätta det med badolja egentligen haha ;p

2009-05-09 @ 11:58:58
URL: http://zparriz.blogg.se/
Postat av: Anna

hur mkt kostar de då?

2009-05-09 @ 12:47:51
URL: http://zparriz.blogg.se/
Postat av: Hanna K

Tackar tackar, ska faktiskt prova det här receptet ikväll!

Postat av: Hanna K

Den var jättegod!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0