Stockholm

    2009-07-18 / 17:34:17 Publicerat i Zilla & jag  
Dag 1

Började dagen tidigt. 06.00 var jag uppe för en kopp kaffe och macka. Väckte håkan 30 minuter senare.
Kl 07 gick bussen från mor och vi var på väg.

På navet fick vi iofs vänta ca 30 minuter, men det var skönt o få lite luft. Lite otur, vi glömde ta med oss något att dricka.
I Gävle stannade bussen ca 10 minuter, Håkan hann springa iväg och köpa cola. Efterlängtat. Håkan var för övrigt den som klev på bussen sist av alla där.
Ca 12.40 var vi framme i Sthlm.

Tog oss lite tid att hitta hur vi skulle åka till Fridhemsplan, men tillslut så.
Checkade in och tog oss varsinn dusch.
Promenerade här på Fridhemsplan och vips så var vi på St eriksplan. Tog tunnelbanan och beslutade oss för att vi kan ju strosa lite på gamla stan. Väl framme gick vi en knasig väg, så vi hamnade på stadshuset.
Satte oss där och funderade hur vi skulle ta oss till plattan.Vi hann se ett par som skulle in för att gifta sig, en grymt mycket bög och en hel massa tyskar.
Efter att ha vilat fötterna tog vi o promenerade iväg och kom fram till plattan. Hungriga var vi och tog oss en hamburgare på Burger King.
När vi satt där, inser man hur öppet allt är. Det smygs fan ingenting här i Stockholm. Helt vilt och öppet säljer de knark framför ögonen på en. Det är sjukt.

Vi gick vidare. Jag hade enormt ont i fötterna, skorna jag hade var absolut inte sköna, dom ska få flyga till skåne eller nåt... Så jag köpte ett par nya, snygga bruna skor. Bild kommer sen när vi är hemma igen.

Sen blev det bråttom och vi åkte tillbaks hit till vandrarhemmet för att vila och ta igen oss innan vi ska träffa Madelene och Sandra.

Ett jättemysigt vandrarhem är detta, med tv på rummet och internet. Så blogga kan jag nog hinna med mig.
Kommentarer
Postat av: maria

De låter som att ni har de bra där :) Härligt!! Precis som de ska vara..

2009-07-18 @ 21:18:20
URL: http://www.hexiadetrix.wordpress.com
Postat av: Anna

Jaaaaaaa!:) nu blev jag glad :) vet du hur mycke jag skrattade när ja fick smset där du skrev om när ni gick vilse :p dock så är de ju praktiskt att gå vilse i sthlm, man hittar ju alltid till slut fram :) va, satt dom breve er och sålde eller? :o

2009-07-18 @ 21:25:41
URL: http://zparriz.blogg.se/
Postat av: Mor

Zilla saknar nog er går med huvet ner och när hon går förbi trappan kollar ner till hallen ser precis ut som hon tänker "kommer dom aldrig". Vi har varit på en lång promis, det tyckte hon om, nä nu ska vi gå å sova, ha det så bra, kram till er båda.

2009-07-19 @ 00:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0