Måndag

    2009-01-26 / 08:50:25 Publicerat i Zilla & jag  
Känns otroligt skönt å vara ledig idag.
Började morgonen med en promenad med Zilla. Det snöar även idag, så Zilla njöt.
Idag skall jag försöka ta lite bilder under våran promenad. Även att jag ska försöka få en bild när Zilla ligger på ett sätt som jag älskar. =) Så himla sött..

Har haft henne lös igår, och det funkade kanonbra. Hon lyssnar när jag ropar, men det är fortfarande det där (som Theresé berättat) att hon bara ska göra det, bara.... Sen kommer hon. Men hon sticker inte iaf.. Testade sök också, och hon var jätteduktig. Men idag blir det inga såna övningar, då blir hon nog bara less...
Ska se om jag ska kila bort å hämta Tuva senare närmare lunch å promenera upp med vovvarna till jobbet...

Ang. min viktnedgång...
Fått frågan lite hur jag gör för att gå ner i vikt. Kan ju iaf berätta att det går verkligen upp och ner. Första veckan, ja då hade ja gått ner lite, men nu är jag tillbaks på samma vikt. Men jag antar att jag måste ha tålamod.
Motion är en viktig del. Innan Zilla kom, så var det att köra på motionsmaskinen jag har, eller långpromenad runt nattviken. Varje dag. Inte länge, utan jag har mjukstartat, så jag inte skall lessna. (motionsmaskinen menar jag då)
Sen försöker jag äta mindre kolhydrater, men jag slutar inte helt. Mer grönsaker. Försöker låta bli godis, men det är inte så att jag bestämt att jag INTE ska äta godis. Jag får göra det. Men bara om jag fått dagliga motionen.
Nu bekymrar jag mig inte för att motionen skall vara dålig. Jag är ute å går MINST en timma varje dag.
Det värsta i min viktnedgång, är ju då att jag har slutat röka. Jag är inne på 1 vecka & 1 dag som rökfri. Jag är mer å mer sugen på gott, men låter bli. Sen har jag ju faktiskt "bytt" ut ciggaretterna mot snus. Och det känns så himla mycket bättre.
Inga illaluktande kläder osv. Jag orkar mer, så min astma känns bättre å bättre.
Jaa, jag är dum, som började röka för 8 år sedan och har ASTMA.

Dessutom så lovar jag att jag ska lägga in lite bilder idag.. Tar det efter våran promenad här.
Kommentarer
Postat av: KalsongMorsan

vad du är duktig att inte röka! *heja heja!*

2009-01-29 @ 10:29:23
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0