Tre vovvar

    2009-02-25 / 16:57:52 Publicerat i Zilla & jag  
Idag blev en mycket skum dag!
Hade tid 10.20 hos öronläkaren. Låg o drog mig i sängen till ca 08.00, då ringer min mobil.
Ulrika. I paniken. Något hade inträffat, så jag fick gå en snabb promenad med Zillen. Hem, lämna henne, gå till Ulrika å vara där med Tuva och Mira.
Kl 10.00 hämtade mamma mig, o vi åkte till sjukhuset. Var en jättebra öronläkare. Han började med att suga ut nå slem i öronen, sen fortsatte han med att hälla ut ett glas med vatten över mig och avslutade med att be om ursäkt och berätta att jag måste fortsätta med mina droppar. :)

Ulrika ringer medans jag sitter i bilen o väntar på mor som är å köper blommor. "Kan du ta Mira å Tuva när du går ut med Zilla?"
Självklart. Det ska väl inte vara nå problem. Mamma släpper av mig hos Ulrika, jag kutar in och hämtar vovvarna.
Sen promenerade vi hemåt, hämtade upp Zilla. Tog en promenad, som inte var av det lätta slaget inte. Ena hunden får jag nästan släpa med mig, för hon vill inte gå (Tuva), andra hunden drar som en dåre så jag får gå med armen rakt ut (Mira) å en duktig hund som går fot med mig, såklart Zillen.. Kan bara tänka mig hur det har sett ut. Armen rakt ut, en hund bredvid, en som drar och en som släpas =)
Synd att jag inte hade kameran...

Fick vara ledig från arbetet idag, för att vara hundvakt hela dagen (inte alla som har den lyxen)
Zilla är såklart duktig, ligger och sover lugnt å sansat. Tuva kryper under täcket med mig (filten då..)
Men så har vi Mira, som verkligen, verkligen saknar sin matte. Hon ylar, hon gnäller.
Stackarn. =)
Vi började förresten med att jag la mig på mage på sängen å ringde Håkan. Tuva lägger sig på ryggen, Zilla bredvid och Mira sittandes framför mig (gnällandes)
När jag låg o kollade på Just my luck så var inte Mira den snällaste. Hon satte sig bredvid mig så hon täckte hela skärmen = jag ser ingenting. Ber henne flytta på sig. Hon sätter sig PÅ mig, = jag ser absolut ingenting...

Äh det har gått bra, nu är Mira lugnare å snart kommer Ulrika hem igen, då skall vi ta en långpromenad med hundarna...Imorgon får jag jobba hel dag och Zilla får en heldag hos Ulrika...

Inget mer och nytt att uppdatera om dagen!
På återseende.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0